Silnice R43 vedená Bystrcí je nesmyslná

MF Dnes, 05.02.2005, Brno - str. 03, Karel Taft, Rozdrojovice

Rychlostní silnice R43, která je součástí páteřní evropské dopravní sítě TEN, nemůže řešit vnitroměstskou dopravu v Brně. Cesty tohoto významu, jak vyplývá z přístupové smlouvy ČR k EU, mají zásadně míjet velké urbanizované celky, mj. proto, aby zde nevznikala úzká hrdla míšením tranzitní a městské dopravy. Umístění R43 do Brna (tj. v trase přes Bystrc) rozhodně dopravě uvnitř města nepomůže - jak vyplývá z Dokumentace o hodnocení vlivů na životní prostředí, při trase R43 přes Bystrc bude možný pokles na exponovaných vnitroměstských trasách v řádu jednotek procent, tj. nepodstatný ale naopak městu ještě více přitíží, protože do něj přitáhne tranzitní nákladní dopravu, která jistě na této výhodné severo-jižní trase bude velmi silná. Tvrzení o možnosti rychlé a levné výstavby R43 přes Bystrc je velmi diskutabilní.Velké množství pozemků není vykoupeno, některé stavby (mosty a pilíře) ze 40. let nevyhovují a musí být odstraněny, cena 10,1 mld. Kč je na tak krátký úsek více než nadprůměrná. Vedení silnice evropského významu se silnou tranzitní dopravou středem třicetitisícového sídliště, přes čtyři městské části, přes největší rekreační oblast a přes poslední rozvojovou oblast čistého bydlení v Brně odporuje zdravému rozumu i normám.