Rozhodnutí o připravované silnici R43 se o měsíce odsouvá


B r n o - Odpůrci stavby rychlostní komunikace R43 si mohou zapsat dílčí vítězství. Ministerstvo životního prostředí vrátilo investorovi R43 - firmě Ředitelství silnic a dálnic - k doplnění a přepracování dokumentaci, která posuzuje vliv víceproudové silnice na životní prostředí. Konečné rozhodnutí o problémové stavbě se tak oddálí minimálně o několik měsíců. „Náš úřad obdržel řadu zásadních připomínek k dokumentaci a dospěl k názoru, že údaje v ní jsou nedostatečné,“ uvedl Pavel Varga z ministerstva životního prostředí.

Dokumentace o vlivu stavby na životní prostředí vzniká od roku 1997, v únoru byla dokončena a zveřejněna. Po třicet dnů se k ní mohla vyjadřovat veřejnost, přičemž jen brněnské ekologické sdružení Nesehnutí odevzdalo ministerstvu více než sto připomínkových listů. „Proces posuzování vlivů R43 na životní prostředí bude muset začít znovu,“ uvítal rozhodnutí ministerstva Martin Ander z Nesehnutí. Odpůrci R43 kritizují projekt kvůli tomu, že silnice má procházet středem bytové zástavby v městské části Bystrc a rekreační oblastí u brněnské přehrady. Zastánci stavby zase tvrdí, že R43 významně odlehčí přetíženým silnicím jiných brněnských čtvrtí.

Záporný postoj k R43 vedoucí Bystrcí vyjádřilo na nedávném veřejném předvolebním fóru všech sedm lídrů kandidátek do bystrckého zastupitelstva. Zásadní vyjádření v předvolební kampani však zřejmě zazní v úterý po 18. hodině v malém sále Bílého domu na Žerotínově náměstí, kde se uskuteční Fórum kandidátů do Zastupitelstva města Brna. Na programu veřejné debaty bude i otázka výstavby hypermarketů v Brně či záměr odsunu hlavního vlakového nádraží.