Nejfrekventovanějším tématem posledních čtyř let byla silnice R43


B r n o - Protne třicetitisícové sídliště na severu Brna plánovaná rychlostní silnice R43? Obyvatelé jiných městských částí, které trápí přetížené ulice automobilovou dopravou, v to doufají. Bystrčtí se však brání zuby nehty. O problému se horečně debatovalo po celé volební období, přičemž vedení Brna bylo pro. Proti uvažovaným variantám, které by se dotkly Brněnské přehrady a Bystrce, naopak vehementně protestovali kromě bystrckých obyvatel i ekologové. Asi polovina obyvatel Bystrce podepsala petici proti R43. „Už jsme se jednou rozhodli, že R43 nechceme,“ uvedl letos v dubnu bystrcký zastupitel Martin Dufek (ČSSD). „Lidé v Bystrci by si měli uvědomit, že silnice je důležitá pro celé město. Zatímco oni protestují, v jiných částech Brna chtějí, aby byla postavena co nejdříve. Vedení města dělá vše pro to, aby dopady nové komunikace na okolí byly co nejmírnější,“ řekl zase náměstek brněnského primátora Petr Zbytek. Konečné slovo o trase R43 bude mít ministerstvo životního prostředí. Zamýšlená trasa přes Bystrc vede od Troubska ke Kuřimi, proti jsou také obyvatelé Jinačovic. Stavba má být dlouhá sedmnáct kilometrů a má na ní být přes čtyřicet mostů. Část úseku v Bystrci vede tunelem. Předpokládané náklady jsou čtyři miliardy korun, stavět se má začít v roce 2007, první auta by po ní začala jezdit o tři roky později.


(usj)